مقالات آرشیو خبر ها
دیبالا در حال ورود به معبد اساطیر یوونتوس ، از میشل پلاتینی تا جان چارلز افسانه ای!

دیبالا در حال ورود به معبد اساطیر یوونتوس ، از میشل پلاتینی تا جان چارلز افسانه ای!

بسیاری از بازیکنان یوونتوس در ۱۸ـمین هفته ی حضورشان در سری آ‌ درخشان بوده اند و میرکو گراتزیانو از گاتزتا دلااسپورت همه ی آنها را فهرست کرده و مشخص کرده که این ستاره ی نوظهور آرژاننتینی چه رتبه ای بین آنها به دست خواهد اورد.

پائولو دیبالا ، با اینکه هنوز در حال دنباله روی از کارلوس توز است ، تا به همین جا هم از برخی از بزرگترین نام های تاریخ یووه عبور کرده تا به سطح هموطنش برسد.او برای نهمین بار در هفته ی ۱۸ـم رقابت های سری آ‌ گلزنی کرد.و به رکورد هر ۱۳۳ دقیقه یک گل رسیده است.

جالب تر اینکه ، امار گلزنی او تا به اینجا او را جلوتر از اساطیری چون جامپیرو بونیپرتی و روبروتو باجو قرار می دهد ، اگرچه افرادی نظیر داوید ترزگه و جان چارلز هنوز از او جلوترند.او هم اکنون در رده ی ششم گروه اساطیر نخبه ی بانوی پیرو قرار گرفته کسانیکه ، مثل دیبالا ، با عملکردشان در همان بدو ورود در فصل اولشان تنها قبل از اتمام نیم فصل چشم ها را خیره کرده بودند.

میشل پلاتینی

در انتهای لیست نام این مرد فرانسوی به چشم می خورد ، کسی که در دوران حضورش در یووه ۳ بار پیاپی آقای گل و برنده ی توپ طلا شده است.شماره ی ۱۰ سابق یووه به خاطر انتظارات بالای مطبوعات در ابتدای ورودش به ایتالیا مشکلاتی داشت و حتی او را شکستی در خرید نام می بردند.او در طول ۱۸ بازی تنها ۴ گل زد ، اگر چه به باشگاه کمک کرد که به فینال ۱۹۸۲-۸۳ برسد و کوپا ایتالیا را فتح کند

روبرتو بتگا

این مهاجم ایتالیایی که محصول آکادمی یووه است اولین بازیش رادر سال ۱۹۷۰ در مقابل کاتانیا برای یووه انجام داد و تک گل یووه را به ثمر رساند.او در ۱۸ بازی اول ، ۱۵۹۸ دقیقه به میدان رفت و ۷ گل زد و در نهایت فصل اولش در یووه را ۱۳ گل در ۲۸ بازی به پایان برد.

الساندرو دلپیرو

یکی از بازیکنان دیگری که از تیم پریماورا به تیم اصلی یووه منتقل شد. کاپیتان سابق و پرداستان یوونتوس نه فقط به خاطر سطح تکنیکی اش ، بلکه به خاطر تمام کنندگی فوق العاده اش تا هفته ی ۱۸ـم مورد توجه قرار گرفت.او هر ۱۹۷ دقیقه گل زد و مجموع گل هایش را به رقم ۶ رسانده بود.او در ادامه ۱۹ فصل برای یوونتوس بازی کرد و عناوین فردی و گروهی بی شماری را به خود اختصاص داد.

عمر سیووری

این بازیکن ایتالیایی-آرژانتینی به تورین منتقل شد و در کنار جان چارلز و جامپیرو بونیپرتی در فصل ۱۹۵۷-۵۸ مثلث مخوفی را تشکیل دادند.در همان سال اول ، او با زدن ۸ گل در ۱۸ هفته ی اول امار فوق العاده ای را بر جای گذاشت.گل های بازیکن اهل سن نیکلاس ، انها را برای رسیدن به سه اسکودتو و دو کوپا ایتالیا در دوران حضورش در یووه یاری کرد.

زلاتان ابراهیموویچ

این ستاره ی سوئدی درست است که تنها دو فصل در یوونتوس حضور داشته ، اما در همان ابتدای ورودش ثابت کرد ارزش پول فراوانی که به خاطر انتقالش به آژاکس پرداخت شده بود دارد.او تا هفته ی ۱۸ـم ،۱۴۷۹ دقیقه بازی کرد و ۹ گل به ثمر رساند و تا پایان فصل این عدد را به ۱۶ ارتقا داد.

فیلیپو اینزاگی

شکارچیِ شکارچی ها! این بازیکن ایتالیایی در کنار زین الدین زیدان و الساندرو دلپیرو ۴ سال به یاد ماندنی را در تورین سپری کرد .در ابتدای ورودش امار عالی ای به جای گذاشت و در ۱۸ هفته و با ۱۴۳۹ دقیقه بازی ، میانگین یک گل به ازای هر ۱۶۰ دقیقه به جای گذاشت.او در پایان اولین فصلش در یووه ۱۸ گل در سری آ به ثمر رساند و به یووه برای بالا بردن اسکودتوی ۱۹۹۷-۹۸ ، سوپرکاپ ایتالیا و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان کمک فراوانی کرد.

روبرتو باجو

دم اسبی الهی با یک انتقال جنجالی از فیورنتینا به تورین منتقل شد ،انتقالی که شورشهای فراوانی را در پایتخت توسکانی برانگیخت.به ارث بردن شماره ی ۱۰ میشل پلاتینی هرگز اسان نبوده و اما این بازیکن ایتالیایی برخاست و چالش ۱۱ گل در ۱۸ بازی را با موفقیت پشت سر گذشت.درست است که یووه در ان سال هیچ جامی را بالای سر نبرد ، اما این تک خال درخشان ایتالیایی ، فصل ۱۹۹۰-۹۱ را با امار خیره کننده ی ۱۴ گل و ۱۲ پاس گل به اتمام رساند.

جامپیرو بونیپرتی

این اسطوره ی تک باشگاهی ، در همان روزهای پریماورایش هم یک ستاره بود ، او در ان روزها در ۱۶ سالگی ، در یک بازی ۱۱ گل به ثمر رساند و چشم ها را خیره کرده بود.وقتی در فصل ۱۹۴۶-۴۷ به تیم بزرگسالان منتقل شد ، رکورد شگفت انگیز هر ۱۳۹ دقیقه یک گل را ثبت کرد.و در طول ۱۵۳۰ دقیقه بازی در ۱۸ هفته ی ابتدایی ، ۱۱ گل به ثمر رساند.

پائولو دیبالا

ستاره ی سابق پالرمو در ماه های اخیر نظرات را به خود جلب کرده و یکی از اولین نام هایی است که در لیست الگری برای حضور در ترکیب ثابت به چشم می خورد.او ثابت کرده که در خط حمله یک رهبر واقعی است و گویا شنل هموطنش کارلوس توز را بر تن کرده است.بعد از ۱۸ هفته و ۱۱۹۶ دقیقه بازی ، او در سری آ ‌۹ گل به ثمر رسانده و از اولین فصلش در تورین بعد از انتقالی بزرگ از سیسیلی لذت می برد.

داوید ترزگه

او که در طول ۱۱۳ بازی در موناکو ۶۰ گل به ثمررسانده بود و عنوان قهرمانی در لیگ فرانسه را تصاحب کرده بود و دو بار هم عنوان بهترین بازیکن جوان را به خود اختصاص داده بود ، توانست مسئولان یوونتوس را متقاعد کند که با او قراداد ببندند و او هم هرگز بانوی پیر را ناامید نکرد.بعد از ۱۸ هفته ، او هفت گل به ثمر رساند درحالیکه تنها ۹۱۲ دقیقه بازی کرده بود و اکثرا به عنوان یار تعویضی وارد میدان میشد.هر ۱۳۰ دقیقه یک گل.

فلیچه بورل

این برنده ی جام جهانی ۱۹۳۴ دو سال پیراهن راه راه یووه را بر تن کرد ، در حالیکه سال اول حضورش تا حدودی از سال دوم موفقتر بود.بعد از ۱۸ هفته ، تمام کنندگی و بی رحمی او به خوبی بر همه ثابت شده بود، او در هر ۱۳۰ دقیقه یک گل به ثمر رساند ، ۱۱۷۰ دقیقه ۹ گل.او فصل ۱۹۳۲-۳۳ را به عنوان اقای گل به پایان برد و امار ۲۹ گل را به نام خود ثبت کرد ، او همین عنوان را سال بعد با به ثمر رساندن ۳۱ گل از ان خود کرد.

سالواتوره اسکیلاچی

بعد از درخشش چشم گیر و گلزنی هاش در سری ب ، این بازیکن به تورین آمد و اولین بازیش در سری آ را در آگوست ۱۹۸۹ به انجام رساند. او تحت مربی گری دروازبان سابق یوونتوس دینو زوف به تیم اضافه شد و اگرچه بانوی پیر در ان زمان تحت تاثیر مرحله ی گذار ناشی از متلاشی شدن تیم تمام فاتح تراپاتونی بود ، گل های او به تیم کمک کرد که فرمش را بازیابد.او در ۱۲۹۶ دقیقه ، ۱۰ گل در ۱۸ هفته ی ابتدایی مسابقات به ثمر رساند.هر ۱۳۰ دقیقه ، ۱ گل.

کارلوس توز

این بازیکن ارژانتینی سریعا در تورین درخشید ، او که وارث شماره ی ۱۰ دلپیرو بود بعد از انتقالش از منچسترسیتی به اوج رسید.بعد از ۱۸ بازی در سری آ ، آپاچه ۱۱ بار گلزنی کرده بود ، میانگین او هر ۱۲۲ دقیقه یک گل بود.او در فصل بسیار موفقش در تورین در نهایت ۱۹ گل به ثمر رساند ( ۲۰۱۳-۱۴ )

و حالا بهترین ... جان چارلز

در صدر جدول ، غول نجیب ولزی ایستاده است ، او که در سال ۱۹۵۷ از لیدزیونایتد به تورین آمد.او شروع بسیار خوبی داشت ، او در اولین بازیش مقابل ورونا یک گل ۳ امتیازی زد که به پیروزی ۳-۲ یووه منجر شد و سپس در دو بازی بعدیش هم این کار را تکرار کرد.بعد از ۱۸ هفته از شروع سری آ ، او امار باور نکردنی ۱۷ گل در ۱۶۰۲ دقیقه را ثبت کرده بو د. به عبارت دیگر ، هر ۹۵ دقیقه ۱ گل!


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نسیبه سرگزی
نسیبه سرگزی«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: